MotoGP: Danilo Petrucci nyerte a váratlan esős versenyt

Vágólapra másolva!
2020.10.11. 15:38
null
Petrucci első nedves pályás győzelmét szerezte (Fotó: AFP)
Pont olyan váratlan és drámai volt a MotoGP-sek mai Francia Nagydíja, mint amilyen az egész 2020-as év és szezon. Három perccel a felvezető kör előtt esni kezdett az eső, így elhalasztották a rajtot. A cseppekből zivatar lett, ami eléggé feláztatta a pályát ahhoz, hogy esős versenynek nyilvánítsák a futamot. És ez még csak a meglepetések és váratlan történések kezdete volt.

MOTOGP
Az eredeti rajtprocedúra során még azt elemezte mindenki, hogy a gumiválasztás nem segít vagy hátráltat majd bárkit is, hiszen a teljes mezőny puha-puha slick keverékkel vágott volna neki a versenynek. De az eső előbb csöpögni kezdett, aztán feltámadt a szél, és végül a zivatar is megérkezett.

Utoljára 2018-ban a Valenciai Nagydíj volt esős verseny, ami azt is jelenti, hogy sokan a mezőnyből még sosem versenyzek ilyen körülmények között. Az első áldozata a nehezített és váratlan helyzetnek épp a legtapasztaltabb résztvevő, Valentino Rossi lett, aki rögtön a hármas kanyarban elcsúszott, miatta pedig Maverick Vinales és Joan Mir is sok pozíciót veszített, hogy elkerüljék az ütközést.

A rajtot Jack Miller kapta el a legjobban, de az első kör végén már Danilo Petrucci haladt az élen, mögötte szorosan Millerrel és Andrea Doviziosóval a nyomában. Ők hárman Petrucci-Dovizioso-Miller sorrendben szépen el is léptek a mezőnytől, az ötödik körben már több mint 2.5 másodperc volt az előnyük.

Mögöttük Álex Rins sorra kezdte futni a leggyorsabb köröket egy remek rajtot követően, többeket megelőzve már a negyedik helyen haladva. A táv felénél meg is érkezett a ducatis trió nyakára, és elindult az adok-kapok közte és Miller között.

Eközben néhány pozícióval hátrébb Álex Márquez kezdte jegyezni a leggyorsabb köröket. A 18-ik körben Dovizioso megelőzte Petruccit és elindult az igazi őrület. A 9-es kanyarban négyen voltak egymás mellett Rins berepülő pilótaként érkezett meg a féktávon, majdnem megelőzve mindenkit, de végül valahogy Petrucci maradt az élen, Dovizioso viszont visszaesett a negyedik helyre, miközben már a nyakukon volt Álex Márquez és Pol Espargaró is.

A következő körben Miller alatt megállt a Ducati, az ausztrál érthető módon őrjöngve érkezett vissza a bokszba és hagyta is el egyből azt. Még fel se ocsúdtunk, amikor már Álex Rins-t mutatta a kamera – a hármas kanyar sóderágyában.

A nagy kavarodásban Petrucci előnye közel 3 másodpercesre nőtt Dovizioso, Márquez, Pol Espargaró és Miguel Oliveria előtt. Öt körrel a vége előtt kezdetét vette a Dovizioso-Márquez harc, de ezúttal bizony a fiatalabb Márquez részvételével. Ha valamire, erre biztosan senki sem számított.

Rinst közben kizárták a futamból, mert az esés után valószínűleg „visszalopta” motorját a pályabíróktól, így fordulhatott elő, hogy egy kötél a motorjára tekeredve maradt. (Néhány körrel korábban Franco Morbidellit is kiintették fekete zászlóval, mert az ő motorja sem volt biztonságos el pályaelhagyás után).

Két körrel a leintés előtt Márquez megelőzte Dovizosót, akit egy körrel később Pol Espargaró is maga mögött hagyott miután az olasznak láthatóan elfogyott a gumija, így már csak az lebeghetett a szeme előtt, hogy más már ne tudja megelőzni.

Danilo Petrucci végül megszerezte a Ducati első győzelmét Le Mans-ban. Bár az olaszt mindenki esőmenőnek könyvelte el (ő is magát), mégsem tudott eddig futamot nyerni vizes körülmények között – a mai napig.

Idei első győzelme (karrierje során a második) azt jelenti, hogy idén már ő a 7. futamgyőztes a királykategóriában 9 futam alatt. Álex Márquez első dobogós helyezése még ennél is váratlanabb, ezzel ő a 15. versenyző 2020-ban, aki a pódiumon ünnepelhetett.

A világbajnoki éllovasok közül hárman, Fabio Quartararo, Maverick Vinales és Joan Mir egymás mögött értek célba, csak épp a kilencedik, tizedik és tizenegyedik helyen... Quartararónak még így is sikerült növelni összetettbeli előnyét, ami most 10 pont Mir előtt, 18 egység Dovizioso és 19 Vinales előtt.

A teljes végeredményt itt tekinthetik meg.

MOTO3
Egy újabb futam, amit nem az nyer meg, aki a legtöbbet állt az élen

„Ha az egész karrieremet így kell végig csinálnom, 11 ezer előzéssel minden körben, akkor hamar vissza fogok vonulni. Remélem, hogy hamarosan felmehetek a Moto2-be, mert így ez lehetetlen” – foglalta össze a Moto3-as kategóriát a második helyezett Tony Arbolino, akinek a nyilatkozata több helyen is sántít. Egyrészt láttunk már előzésekben gazdagabb futamot, másrészt a remény már tény, hiszen jövőre a Moto2-esek között húzhatja majd a gázt az Intact GP színeiben.

A 22 körös futam során hatszor Albert Arenas haladt át elsőnek a célvonalon, tizenháromszor Jaume Masia, a futamot mégsem ők nyerték. Az utolsó előtti körben egy nagyon szép előzéssel Celestino Vietti vette át a vezetést, amit a többiek már nem is tudtak veszélyeztetni utána. Mögötte már csak a további dobogós helyezésekben történt változás.

„Furcsa verseny, nem számítottam erre az eredményre” – mondta a futamgyőztes, aki ezzel az eredménnyel feljött a bajnokság harmadik helyére. „Gyorsak voltunk ugyan, de nem ennyire. Az utolsó szakaszában a versenynek egy kicsit jobb volt a tempónk, talán a jobb gumiválasztás miatt. Jól kezeltük a versenyt annak ellenére, hogy három esésem is volt a hétvégén. A többiek nagyon jók voltak a féktávon, nehéz lett volna ott előzni.”

Vietti csupán a második olyan versenyző idén, aki már egynél többször tudott futamon nyerni. Ezt a listát (ahogy az összetettet ismét) is Albert Arenas vezeti három győzelemmel.

„Jó újra a dobogón lenni. A győzelemért akartam harcolni az utolsó körben, de nem tudtam előzni. Örülök a versenynek és a tempónknak is. Aragon következik, amit nagyon szeretek” – nyilatkozta a második helyezett Arenas, aki három pontos hátrányát 6 pontos előnyre fordította át Ogura Ai-jal szemben, akinek ismét nehéz versenye volt.

A 17. helyről rajtolva az elején még visszább esett, sokáig (egészen a 17. körig) még csak pontszerző helyen sem tudott motorozni. Végül 9-ik lett köszönhetően néhány esésnek, motorhibának és persze előzésnek köszönhetően.

Az előző futam győztese Darryn Binder ezúttal nem ért célba, de erről most nem ő tehetett. A 16-ik körben a 10-es kanyarban megállt alatta a motor. A kétütemű érát idéző technikai hibát szerencsére esés és ütközés nélkül megúszta.

 

Nem úszta meg az ütközést a kettővel ezelőtti verseny első helyezettje, Romano Fenati, akit épp csapattársa, Alonso Lopez kuglizott ki.

 

A teljes végeredményt itt tekinthetik meg.

GYORSASÁGIMOTOROS-VILÁGBAJNOKSÁG
FRANCIA NAGYDÍJ
MotoGP (26 kör)

1. Danielo Petrucci (Ducati, olasz) 45:54.736
2. Álex Márquez (Honda, spanyol) + 1.273 másodperc hátrány
3. Pol Espargaro (KTM, spanyol) + 1.711 mph.

Moto3 (22 kör)
1. Celestino Vietti (Sky-KTM, olasz) 37:37.384
2. Tony Arbolino (Rivacold-Honda, olasz) + 0.142 mph.
3. Albert Arenas (Aspar Team-KTM, spanyol) +0.198

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik