Az autók a sportág hőskorát idézik (Fotó: hungaroringclassic.com)

 

 

A hatvanas, hetvenes, nyolcvanas évek versenyautói a sportág hőskorát idézik, azt a korszakot, amikor még nem voltak ennyire szigorúak a technikai szabályozások, amikor még bátran elszabadulhattak a lóerők, amikor a versenyzők tudása és vakmerősége dönthette el a legkiélezettebb csatákat.

Ezeket az éveket idézi fel a Hungaroring Classic, amely 2017-ben osztatlan sikert aratott, most pedig egy év kihagyás után még népesebb mezőnnyel, körülbelül 200 vérbeli versenygéppel tér vissza a mogyoródi aszfaltcsíkra. A hatvanas évek olasz csodái mellett az egyik legkülönlegesebb jármű a Le Mans-győztes Porsche 917-es lesz, s ha már a leghíresebb megbízhatósági viadalnál tartunk, idén is versenybe száll nálunk a 24 órást ötször megnyerő, s korábban a Formula–1-ben is megforduló Emanuele Pirro.

Az idei év újítása az a kategória, amelyben kizárólag 911-es Porschék indulnak, vagyis a pilóták gyorsaságán és ügyességén múlik, hogy ki nyer – a historic versenyzés történetében egyedülálló ez a fajta márkakupa.

A kor szellemét idézve arany, illetve zöld babérkoszorú kerül a győztesek nyakába, a Magyar Autóklub által szervezett veterán autó, illetve motorkerékpár szépségverseny legjobbjai pedig értékes díjakkal gazdagodnak. Itt a szakmai zsűri mellett a közönség szavazatai is számítanak a végeredménynél.

(Fotó: hungaroringclassic.com)

 

Hogy ne csupán a járművek, hanem az öltözködési stílus is felidézze a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas éveket, mindenkit arra biztatnak, hogy érkezzen a korszaknak megfelelő ruhákban, de ha ez gondot okozna, a helyszínen is lehet ruhát kölcsönözni, sőt, díjmentesen korhű frizurát is kapnak a hölgyek és urak.

Különleges esemény lesz a vasárnapi divatbemutató és rockabilly buli, amit a depóban tartanak meg – a szervezést a korábbi modell, a ma is gyönyörű Sütő Enikő vállalta.