Michelisz Norbert (Fotó: fiawtcr.com)

 

– A bajnoki cím megszerzése után napra pontosan nyolc hónappal futamgyőzelmet aratott. Így tervezte?
– Őszintén szólva sokkal korábbra terveztem az első sikert, de a járvány átírta a terveket – mondta Michelisz Norbert. – Hirtelen jött a lehetőség, hogy beugróként szerepelhetek a német TCR-bajnokságban, igaz, a felkérés után nem sokat gondolkodtam azon, hogy bevállaljam-e, mert nagyon hiányzott már a versenyhétvégék hangulata. Így pedig lehetőségem nyílt arra, hogy a WTCR szezonrajtja előtt felvegyem a ritmust, igaz, főpróbának azért nem tekinthető ez a verseny, hiszen a német bajnokságban más gumikat használnak.

– Milyen érzés volt versenyautóban ülni?
– Autóban már ültem az idén, hiszen teszteltünk, de az teljesen más, mint egy verseny – főleg úgy, hogy itt nem ismerem sem a csapatot, sem pedig a pályának ezt a rövid vonalvezetését. A versenyhelyzetet azonban nagyon élveztem, és hasznos is volt. Nagyon hosszú idő telt el a malajziai idényzáró óta, és be kell vallanom, mentálisan kicsit berozsdásodtam. Fel kellett venni a ritmust, pontosan kiszámolni, hogy napközben mikor spóroljak az energiával, és mikor adjak bele mindent.

– Milyen a német mezőny?
– Nagyon jó! Nem volt ismeretlen számomra, hiszen jó néhány nemzetközileg is magasan jegyzett versenyző indul itt, úgyhogy nem készültem sétagaloppra.

– De gondolom, WTCR-címvédőként azért megvolt ön iránt a tisztelet...
– Ebben a kategóriában a tavalyi bajnoki címem után mindenki ismeri a nevemet, de ez azt is jelenti, hogy mindenki engem akar legyőzni, ellenem akar bizonyítani. Úgyhogy hiába vendégszereplés csupán a részemről a mostani hétvége, azért ott van rajtam a nyomás, hogy bizonyítsak.

– Sikerült. Miként alakult a szombati verseny?
– Az élről indultam, és jól sikerült a rajtom, mégsem én fordultam elsőként az első kanyarba. De nem izgultam, mert a szemem sarkából érzékeltem, hogy a mellőlem rajtoló Harald Proczyk még az előtt mellém gurult, hogy kialudtak volna a piros lámpák. Szerintem túlizgulta, és tényleg korai rajtot is vett, úgyhogy amikor letöltötte az ezért kapott büntetését, én az élre álltam, és attól kezdve próbáltam biztos előnyt kiépíteni. Ezt a verseny második felében okosan be is tudtam osztani, és mit tagadjam, nagyon jó érzés volt újra nyerni.