Berlinben csap össze idén utoljára a Formula E mezőnye (Fotó: AFP)

 

Február 29-én, Marokkóban csapott össze utoljára a mezőny, mielőtt a koronavírus-járvány miatt törölni kellett volna a soron következő versenyeket. A Formula E vezetősége egyébként – mondjuk a Formula–1 irányítóival szemben – időben reagált a világon kialakult helyzetre, s arra is fel volt készülve, ha esetleg már nem tudnák pótolni a hátralévő futamokat a következő idény kezdetéig.

Alejandro Agag, a sorozat elnöke ugyanis már május elején tisztázta: ha szeptemberig nem tudnak újabb futamot rendezni, befejezik a 2019–2020-as bajnokságot, hogy decembertől remélhetőleg már az új idényre koncentrálhassanak. Az ráadásul már a Nemzetközi Automobil-szövetséggel (FIA) való szorosabb együttműködésben zajlik majd, mely főként azt jelenti, hogy világbajnoki státusza lesz a sorozatnak.

VÁLTOZÁSOK A HÁTRALÉVŐ VERSENYEKRE

Nem mindegyik csapat folytatja az idényt abban a felállásban, amelyben abbahagyta azt Marrákesben. Összesen négy csapatnál történt változás a versenyzőket illetően. Az Audinál a kétszeres DTM-bajnok, René Rast váltotta Daniel Abtot, akit furcsa okból menesztettek a csapattól.

Sok más sorozathoz hasonlóan a Formula E-ben is rendeztek e-sport-versenyeket a szezon újraindítására várakozva, Abt azonban egyedi módon próbálta az egyiket a lehető legjobb eredménnyel zárni. Felkért ugyanis egy profi e-sport-versenyzőt, hogy teljesítse helyette a futamot, csakhogy lebukott, az Audinál pedig úgy döntöttek, hogy a sportszerűtlen tett miatt nem tartanak igényt a jövőben Abt szolgálataira.

A német pilótának azóta sikerült új csapatot találnia, így a hátralévő hat versenyen a NIO színeiben indulhat. Ennél az alakulatnál Ma Csing-huát váltja, aki a koronavírus-járvány miatti szigorú intézkedésekből kifolyólag nem tud Kínából Németországba repülni az idényzáró futamokra.

A Mahindránál a korábbi GP3-as bajnok, Alex Lynn váltja Pascal Wehrleint, míg Brendon Hartley ülését a Dragon Racingnél a Formula–1-es Red Bull- és AlphaTauri-istálló tesztversenyzője, Sergio Sette Camara kapta. Egy istállónál a versenyzők helyett az autók festésén módosítottak a folytatásra: a Mercedesnél az F1-es csapatéhoz igencsak hasonló fekete designt használják Berlinben.

INNEN FOLYTATJA A MEZŐNY

Négy versenyhétvégén öt futamot rendeztek az idény kezdete óta, és mindegyik végén más diadalmaskodhatott. Győzni tudott Sam Bird, Alexander Sims, Maximilian Günther, Mitch Evans és António Félix da Costa, akik közül az utolsó 11 pontos előnnyel vezeti jelenleg a bajnoki összetettet Evans előtt.

Ami a folytatást illeti, igencsak sűrű lesz a mezőny programja. A szezonzáró versenyeknek Berlin ad otthont, augusztus 5. és 13. között összesen hat versenyt rendeznek a német fővárosban – természetesen helyszíni nézők nélkül. Érdekesség továbbá, hogy a városi pálya adta lehetőségek szerint három vonalvezetést alakítanak ki a viadalokhoz, amelyek két futamonként váltják egymást – fokozva ezzel az izgalmakat.

 

A bajnokság élmezőnye 5 verseny után: 1. António Félix da Costa (portugál, DS Techeetah) 67 pont, 2. Mitch Evans (új-zélandi, Jaguar) 56 pont, 3. Alexander Sims (brit, BMW Andretti) 46 pont, 4. Maximilian Günther (német, BMW Andretti) 44 pont, 5. Lucas di Grassi (brazil, Audi) 38 pont, 6. Stoffel Vandoorne (belga, Mercedes) 38 pont

FORMULA E, BERLIN
A ZÁRÓ VERSENYEK PROGRAMJA

AUGUSZTUS 5., SZERDA
  9.00: 1. szabadedzés
11.30: 2. szabadedzés
14.15: időmérő
19.00: verseny

AUGUSZTUS 6., CSÜTÖRTÖK
11.30: 3. szabadedzés
14.15: időmérő
19.00: verseny

AUGUSZTUS 8., SZOMBAT
  9.00: 1. szabadedzés
11.45: 2. szabadedzés
14.15: időmérő
19.00: verseny

AUGUSZTUS 9., VASÁRNAP
  9.45: 3. szabadedzés
14.15: időmérő
19.00: verseny

AUGUSZTUS 12., SZERDA
  9.00: 1. szabadedzés
11.30: 2. szabadedzés
14.15: időmérő
19.00: verseny

AUGUSZTUS 13., CSÜTÖRTÖK
11.30: 3. szabadedzés
14.15: időmérő
19.00: verseny