Módszeresen gyűjtögette a büntetéseket az indiai pilóta (Fotó: facebook.com)

Már az sem túl gyakori, hogy ha egy pilótát egy futamon többször is büntetéssel sújtanak – bár erről éppen a hétvégi F1-es verseny után Daniel Ricciardo is tudna mesélni –, az MP Motorsport F2-es istállójának indiai pilótáját háromszor is megbüntették.

Mahaveer Raghunathant ráadásul mind a három alkalommal ugyanazon szabálytalanság elkövetéséért büntették a sportfelügyelők: a virtuális biztonsági autós fázis alatt nem lassított le eléggé, ezért háromszor is öt másodperc időbüntetést kapott, és háromszor három büntetőpontot a szuperlicencére.

Az indiai versenyző amúgy – finoman szólva – sem számít az élversenyzők közé az F2 idei bajnoki mezőnyében, ráadásul olykor kimondottan érdekes dolgokat képes művelni a versenypályákon. Az idénynyitó Bahreini Nagydíjon például azért kapott három büntetőpontot, mert túl sok kört teljesített a pályán – leintés után ment még egy kört versenytempóban, miután nem vette figyelembe, hogy lekörözték.

A bahreini mutatványa után Bakuban például képtelen volt megfordulni az autójával, miután a menekülőútra kényszerült, s végül a csapatrádión kapott segítséget, hogy mit is kellene csinálnia…

Nos, a Bahreinben és a Paul Ricard-on bemutatott mutatványaival Raghunathannak sikerült összegyűjtenie az egyfutamos eltiltáshoz szükséges 12 büntetőpontot, ám ő mégis ott volt a második francia futam indulásakor a rajtrácson, s végig is ment a futamon.

A megoldás az FIA versenykiírásában rejlik – a szabályalkotó testület példásan lábon lőtte magát a vonatkozó regulák szövegezésekor. Az F2-es kiírásba ugyanis szó szerint vették át a büntetőpontokról szóló F1-es passzusokat, s nem vették figyelembe, hogy az F1-ben egy versenyt rendeznek egy hétvégén, míg az F2-ben kettőt.

Az F1-től átvett szabály szövege szerint a büntetést a versenynaptárban szereplő „következő eseményen” kell érvényre juttatni, ám az F2-ben a két futamból álló versenyhétvégéket egy eseménynek tekintik.