A tábor reggel nyolc körül ébredt, pontosabban először reggel hat húszkor, mert a katonaság akkor tartotta a reggeli futóedzését. No nem a lábak dobogása, hanem az azt kísérő hangos vezénylés és éneklés ébresztette a dakarosokat. Persze csak átmenetileg, mert szinte azon nyomban vissza is aludtak. Kihasználták, hogy ez az az éjszaka, amikor három-négy óránál több alvás jut nekik.

A Dakar-mezőny La Pazban, 3600 méteren töltötte a szünnapját. A szervizcsapat ilyenkor darabjaira szedi a járműveket, majd újra összerakja, felkészítvén őket a második nagy menetre. Mert ami mögöttük van, az sem volt könnyű (öt nap a sivatagban és egy magaslaton), de ami előttük, az sem ígérkezik éppen sétagaloppnak.

A verseny kicsit kevesebb mint felénél az autós mezőnyben Stéphane Peterhansel vezet. „Fontos, hogy elsők vagyunk a szünnapon, ez lélektani előnyt jelent – mondta a 13-szoros Dakar-győztes francia. – Tíz éve, mióta itt vagyunk Dél-Amerikában, eddig ez a legkeményebb Dakar. A régi, afrikai viadalokra emlékezetet engem, és szeretem ezt az érzést.”

A kis magyar motoroscsapat is pihenéssel töltötte a pénteket – rájuk is fért, hiszen őket két keréken talán még inkább megviselte az öt nap a sivatagban, majd pedig a csütörtök a hegyek között, sárban, esőben.

Gyenes Emanuel (30. az összetettben) lázasan teljesítette a legutóbbi szakaszt, de Dési János (81.) és Saghmeister Gábor (98.) is a végkimerülés határán érkezett meg a táborba. Ebben persze szerepe volt annak is, hogy a tábor 3600 méteres magasságban van – az ember lép ötöt gyorsabban, s rögtön felmegy a pulzusa és megfájdul a feje.

„Az utolsó szakasz különösen kikészített – mondta Dési. – Annyira fáztam a szakasz elején, hogy volt egy pont, amikor elgondolkodtam, hogy leszállok a motorról, otthagyom, és felülök az első hazafelé tartó repülőre. Tavaly is hideg volt, ám nem ennyire. Rettentően kimerültem, jól jön a szünnap...”

A versenyből korábban technikai problémák miatt kieső Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős várost nézett, és még ha nem is erre készült, gyönyörűnek találta La Pazt. Érdekes hely ez egyébként, van egy holdvölgy nevű hely, amely tényleg olyan, mintha a Holdon járna az ember, égnek meredő homokcsúcsok a sokszínű város ölelésében. A főtéren egy gyönyörű katedrális, amely a helyiek szerint minimalista stílusban épült... Mifelénk más az ilyesmi megítélése, de a székesegyház európai szemmel is lenyűgöző. Csakúgy, mint a parlament, amelynek tornyán az óra számlapja meg van fordítva és így értelemszerűen visszafelé jár. (Tehát az óra járásával ellentétes irányban.) Evo Morales elnök kérése volt ez, aki a hírek szerint az egész országban be akarta vezetni, azonban leszavazta az országgyűlés.



40. DAKAR RALI
Az állás a 6. szakasz után
Autósok:
1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Peugeot 3008 DKR Maxi) 16:25:02, 2. Sainz, Cruz (spanyol, Peugeot 3008 DKR Maxi) 27:10 p h., 3. Ten Brinke, Périn (holland, francia, Toyota Hilux) 1:01:41 ó h.
Motorosok: 1. Kevin Benavides (argentin, Honda) 16:33:20, 2. Van Beveren (francia, Yamaha) 1:57 p h., 3. Walkner (osztrák, KTM) 2:50 p h., ...30. Gyenes Emanuel (romániai, KTM) 2:25:26 ó h., …81. Dési János (magyar, KTM) 10:26:44 ó h., …98. Saghmeister Gábor (szerbiai, KTM) 22:51:14 ó h.